fredag 11 juni 2010

Omstart

Känns som vi kommit till en punkt där allt blir så mycket så man inte kan överskåda eller lösa någonting. Det sista nu var städningen inför husförsäljningen tillsammans med bygget, sjukdom, Anna fortsätter att jobba över utan att ta ut komp och jag har jobbat en hel del i skolan med barn på armen och sen hemma till framåt småtimmarna (betygstider i kombination med kollektivt ansvar, stärkt i mitt beslut att lämna skolvärlden). I dag har vi vilat och mest tittat rakt fram, förvånats över att det som känns som det hände för två månader sedan i själva verket var i tisdags...

Nu börjar vi om, försäljningen lär vara över på mån (har ett bud på utgångspriset och väntar på två till intressenter som kollar upp sin ekonomi) och skolan är slut.

Nu ska jag först och främst laga bra mat till barnen, komma till dagis i tid och komma ifatt med tvätten (tvättmaskinen har varit trasig i en månad och jag har förvånats över hur lite man behöver kunna för att vara tekniker. De har varit här fem ggr, bytte först en packning som det droppat läckvatten på trots att jag sagt vilken packning som var trasig (han ville också byta pump och trodde en tilloppsslang var till avloppet). Sen kom en annan med rätt packning, drog sönder en skruv så att han blev tvungen att låna verktyg och satte dit packningen utan att rengöra så att det läckte likförbannat. I måndags var han här igen och rengjorde så nu är det äntligen tätt).

Ska om mitt knä tillåter lägga färdig golvet på bygget och att få jobba där om kvällarna kommer nu att kännas som rena semestern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar